'הארץ' תקף והראשל"צ פרסם הבהרה חריגה: "התקשורת מעוותת"

    קודם לכן הבוקר, עיתון 'הארץ' פרסם מאמר מערכת שבו נכתבו דברים חמורים על הגר"י יוסף
    יעקב גרודקה No Comments on 'הארץ' תקף והראשל"צ פרסם הבהרה חריגה: "התקשורת מעוותת"

    דברים שאמר הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעורו השבועי גררו סערה רבה, וכלי תקשורת כלליים ציטטו כביכול מדבריו, שיש לגרש את מי שאינו יהודי מהארץ • בעקבות כך פרסמה הבוקר לשכתו הבהרה חריגה

    קודם לכן הבוקר, עיתון 'הארץ' פרסם מאמר מערכת שבו נכתבו דברים חמורים על הגר"י יוסף
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דברים שאמר הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעורו השבועי גררו סערה רבה, וכלי תקשורת כלליים ציטטו כביכול מדבריו, שיש לגרש את מי שאינו יהודי מהארץ. בעקבות כך הוא פרסמה לשכתו הבוקר הבהרה חריגה שבאה לעשות סדר בדברים.

    בהבהרה נכתב כי "בשיעורו השבועי התייחס הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף לדיני מכירת חמץ בפסח למי שאינו יהודי והסביר את המושג ההלכתי ׳גר תושב׳ על פי דברי הרמב״ם. דינים אלו, הם תיאורטיים ונוגעים לקיום שבע מצוות בני נח בימות המשיח ואין להם כל קשר לזמננו".

    "ברור הדבר, שאין כל דין בימינו לפיו יש לגרש חלילה את מי שאינם יהודים מארץ ישראל. כבוד הראשון לציון נוקט מאז ומעולם בדרך מפייסת ומקרבת והוא רחוק מלהציג משנה קיצונית כלשהי, ובניגוד לפרסומים, היה בין היחידים שהכריזו שאין להרוג מחבל מנוטרל ויש למוסרו לידי רשויות החוק".

    עוד נכתב כי "תורת ישראל היא תורת חיים שמעודדת שלום וסובלנות, צר לנו שיש בכלי התקשורת מי שבוחרים לעוות את הדברים, לנתק אותם מההקשר שבו הם נאמרו ולהציגם באור שלילי".
    20160329012158

    קודם לכן הבוקר, עיתון 'הארץ' פרסם מאמר מערכת שבו נכתבו דברים חמורים על הגר"י יוסף, "הרב הראשי לישראל מקבל את שכרו מהמדינה. אזרחי ישראל מממנים אותו, גם אם אינם צרכני דת ואף אינם מעוניינים להיות כאלו, כחלק מהמבנה המעוות שאינו מפריד בין דת למדינה. בשבועות האחרונים נחשפים האזרחים למשנתו הגזענית של הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, שנותן דרור ללשונו ומבטא את תפישת עולמו החשוכה מבלי לתת את הדעת לכך שהוא נושא במשרה ציבורית. "לפי ההלכה — אסור לגוי לגור בארץ ישראל. רק אם קיבל עליו שבע מצוות בני נוח… הוא לא מוכן לקבל על עצמו את זה, שולחים אותו לסעודיה," אמר הרב יוסף בדרשה השבועית שנשא בשבת, אם היתה ידנו תקיפה, אם היה לנו כוח שלטון, גויים לא צריכים לגור בארץ ישראל." עוד אמר, כי הסיבה בגינה גרים גויים בישראל היא לשרת את תושביה היהודים": מי יהיו השמשים? מי יהיו כל העוזרים שלנו? לכן משאירים אותם פה בארץ", צוטט הראשון לציון.

    "ההתעלמות המקוממת שלו מלמעלה מ–20% מאזרחי המדינה הערבים, כמו גם היחס המתועב לכל מי שאינו יהודי, משקפים גזענות שאינה הולמת איש, קל וחומר אדם או מוסד, הממומנים בכספי ציבור, והם בעלי השפעה על קהלים גדולים. מעבר לדעות המכוערות שהביע, בולטת גם התערבותו בנושאים שונים החורגים לחלוטין מתחום סמכותו. לפני כשבועיים דן הרב הראשי בדרשתו השבועית בגל הטרור ואמר: "מגיע מישהו עם סכין — מצווה להרוג אותו. הבא להורגך השכם להורגו. לא להתחיל לפחד עם כל מיני… שיעשו עליו אחר כך בג"ץ, או יבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר… ברגע שמחבל יודע שאם הוא בא עם סכין הוא לא חוזר חי, זה ירתיע אותם. לכן מצווה להרוג אותו." ישראל נמצאת בחודשים האחרונים במצב של טירוף מערכות עקב תפקודה הכושל של ממשלת נתניהו מול גל הטרור, ובשיאו של גל גזענות מסוכן. דמויות כמו הרב יוסף — שאמורות לייצג את הצד ההומני של היהדות — מאיצות את ההידרדרות של המדינה, לא רק מול הטרור הפלסטיני אלא במלחמה הפנימית על דמותה של ישראל. הרב יוסף אינו ראוי לשמש בתפקידו", כתב עורך 'הארץ' שלא הבין את דבריו של הראשון לציון.



    0 תגובות